fbpx
  • b2b.jpg
  • b3a.jpg
  • b3b.jpg

Już po raz dziewiąty uczniowie GTE i LOTE mieli okazję wyjechać na Korsykę w ramach szkolnej wymiany partnerskiej z Lycée de Balagne w L’Ile-Rousse. Jak co roku program był bogaty. Począwszy od zajęć w szkole, przez zwiedzanie L’Ile-Rousse, Calvi, Domaine Orsini, Parc Galea po zajęcia sportowe (kajaki), karaoke oraz plażowanie i kąpiel w morzu. Ponadto młodzież spędziła wiele czasu w domach rodzin goszczących, gdzie była okazja do poznania zwyczajów korsykańskich, smacznej kuchni i co najważniejsze – praktycznego użycia języka francuskiego i… angielskiego ;-)

Relacja Agaty Staszkiewicz, uczennicy klasy 3a:

Po przyjeździe na Korsykę, konkretnie do Bastii mieliśmy chwile wolnego na odpoczęcie. O 18 byliśmy już w L'Île-Rousse i zostaliśmy przydzieleni do rodzin. Następnego dnia wyruszyliśmy do Parku Galea. Mogliśmy tam zobaczyć cała korsykańską roślinność, a także przejść boso przez ścieżkę o zróżnicowanym podłożu. Później udaliśmy się do miasteczka Aleria, gdzie byliśmy w muzeum i widzieliśmy ruiny miasta. Po całym dniu wróciliśmy do domów, niektórzy jeszcze pełni energii wraz ze swoimi korsykańskimi znajomymi, poszli do restauracji świętować urodziny jednej z nich. Trzeciego dnia zwiedzaliśmy miasto w którym większość z nas mieszkała. Wyjechaliśmy turystycznym pociągiem na tak zwana „Rudą Wyspę” czyli  L'Île-Rousse, skąd widzieliśmy całe miasto. Po powrocie mieliśmy czas na zrobienie zakupów na targu i na kupienie pamiątek. Na koniec wypłynęliśmy w morze kajakami. Niestety, z powodu zbyt dużych fal, nie mogliśmy popłynąć zbyt daleko, więc zostaliśmy w zatoce gdzie mogliśmy się wykąpać. Gdy wróciliśmy z kajaków mieliśmy jeszcze godzinę na plaży. Wszyscy świetnie się bawili. W czwartek zaczęliśmy dzień od pierwszej lekcji w szkole. Byliśmy podzieleni na małe grupy, mogliśmy być na francuskim, angielskim, informatyce lub geografii. Po tej lekcji wyjechaliśmy do Domaine Orsini, gdzie mogliśmy zobaczyć jak robi się tradycyjne cukierki, dżemy i wina. Później mogliśmy spróbować wszystkich smaków cukierków i dżemów, a po degustacji mogliśmy kupić je także kupić dla rodziców. Po tym czasie pojechaliśmy do Calvi, gdzie zobaczyliśmy Cytadelę i Stare Miasto. Dzień zakończyliśmy na pięknej plaży w tym mieście. Wieczorem spędziliśmy czas w szkole na imprezie pożegnalnej z atrakcja jaką było karaoke. W piątek musieliśmy się pożegnać z naszymi rodzinami. Wszystkim było bardzo smutno że musimy już wyjeżdżać. Po wyjeździe z L'Île-Rousse pojechaliśmy jeszcze do Bastii, gdzie zobaczyliśmy miasto i stary port, a następnie wyruszyliśmy w podróż do Polski.

Wyjazd bardzo nam się podobał. Mogliśmy zobaczyć piękną wyspę i poznać cudownych ludzi. Jesteśmy bardzo wdzięczni nauczycielom za świetnie zorganizowany wyjazd. Z niecierpliwością czekamy na marzec, kiedy to nasi korsykańscy przyjaciele przyjadą do nas.