fbpx
  • b2b.jpg
  • b3a.jpg
  • b3b.jpg

W dniach od 4 do 5 maja 2017 r. klasy drugie GTE pojechały na wycieczkę do dawnej stolicy Polski – Krakowa. Spod szkoły wyruszyliśmy około godziny 6.30. Po przybyciu na miejsce zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wawelu.

Podziwialiśmy wnętrze Katedry i zeszliśmy do krypt, gdzie pochowani zostali władcy, biskupi i najbardziej zasłużeni dla ojczyzny Polacy. Wspięliśmy się również na Wieżę Zygmuntowską, skąd mogliśmy podziwiać panoramę Krakowa, a dotykając serca najsłynniejszego dzwonu w Polsce, wypowiedzieliśmy swoje życzenia.

Następnie udaliśmy się do Kościoła Mariackiego, gdzie mogliśmy być świadkami otwarcia Ołtarza Wita Stwosza. Spacer po Rynku Głównym i Sukiennicach pozwolił nam poczuć atmosferę tego pięknego miasta.

Opuściwszy Stare Miasto, pojechaliśmy na warsztaty do Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema. Niestety pogoda nie pozwoliła nam na uczestniczenie we wszystkich atrakcjach parku edukacyjnego, wzięliśmy jednak udział w zajęciach związanych z fizyką („Zabawy z ciśnieniem”). Następnie udaliśmy się na posiłek.

Kolejną atrakcją było zwiedzanie podziemi Rynku. Odbyliśmy podróż w czasie, podczas której mogliśmy poczuć atmosferę panującą na średniowiecznym rynku, oglądaliśmy zrekonstruowane budynki i przedmioty codziennego użytku sprzed kilkuset lat. Mogliśmy również sprawdzić, ile wynosi nasza waga i wzrost w średniowiecznych jednostkach.

Zmęczeni po całym dniu wrażeń wyruszyliśmy do hotelu, gdzie czekała na nas ciepła obiadokolacja. Kiedy emocje opadły, każdy udał się do swojego pokoju, aby wypocząć przed kolejnym dniem.

Wyspani i gotowi do zwiedzania pożegnaliśmy się z hotelem. Kolejny dzień rozpoczęliśmy od rejsu po Wiśle. W trakcie niespodziewanie musieliśmy przesiąść się na kilka mniejszych łodzi, jednak dzięki temu rejs ów na dłużej pozostanie w naszej pamięci. Następnie pojechaliśmy do Fabryki Schindlera, która zrobiła na nas duże wrażenie. Dowiedzieliśmy się wiele o Krakowie i losach jego polskich i żydowskich mieszkańców w czasie II wojny światowej, a także o samym Oskarze Schindlerze i jego bohaterskim czynie – ocaleniu ponad tysiąca osób. Wiele dokumentalnych zdjęć, relacji świadków, prezentacji multimedialnych sprawiło, że mogliśmy niemal bezpośrednio dotknąć historii. Po zwiedzeniu tej ciekawej ekspozycji ponownie udaliśmy się Rynek, gdzie wolny czas przeznaczyliśmy na posiłek, a niektórzy z nas kupili pamiątki.

Do Cieszyna wróciliśmy w godzinach wieczornych zadowoleni, pełni wrażeń i znacznie bogatsi w wiedzę.